Identyfikacja kierowcy to bardzo ważna funkcjonalność szczególnie w firmach, gdzie działają tzw. floty pulowe (brak możliwości przypisania kierowcy do jednego pojazdu). W systemie Navifleet można identyfikować kierowców na kilka sposobów.

Jak identyfikować kierowców?

Identyfikacja kierowców w systemie Navifleet jest możliwa po aktywowaniu odpowiedniego modułu (w tym celu skontaktuj się z BOK Navifleet) oraz dodaniu kodów kierowców (TUTAJ dowiesz się jak dodawać kierowców i edytować ich dane). Identyfikatorami mogą być:

  • karta RFID – kartę RFID kierowca musi przykładać do czytnika RFID przed rozpoczęciem każdego przejazdu. Nasze urządzenia sztucznie podtrzymują kod kierowcy w pamięci aż do momentu wyłączenia zapłonu (stacyjki). Dodatkowo, w urządzeniach aktywna jest opcja opóźnienia, domyślnie ustawiana na 45 sekund. Dzięki temu tylko dłuższe postoje wymagają ponownego przyłożenia karty do czytnika. Każda karta RFID ma unikalny numer, który jest wyświetlany w polu „kierowca” w aplikacji gps.navifleet.pl.
  • pastylka Dallas – sposób działania jest identyczny, jednak różnicą między tą metodą identyfikacji a poprzednią jest kształt identyfikatora i czytnika.
  • Brelok Bluetooth – bardzo wygodna forma identyfikacji nie tyle kierowców, co wszystkich osób znajdujących się w pojeździe. Metoda działa bezprzewodowo i w promieniu 8 metrów odczytuje nawet do 12 identyfikatorów na raz. Technologia Bluetooth nie wymaga zbliżania identyfikatorów do czytnika – wystarczy wejść do pojazdu, a system automatycznie rozpozna ten fakt do kolejnego opuszczenia go. System idealnie sprawdza się w mierzeniu np. czasów dojazdu poszczególnych pracowników do firmy, zwłaszcza jeśli wsiadają i wysiadają w różnych miejscach.
  • karta kierowcy zawodowego – ten rodzaj identyfikatora sprawdzi się tylko w przypadku, gdy w pojeździe jest tachograf cyfrowy, a lokalizator GPS jest podłączony do tachografu (Pin D8) lub do magistrali CAN (CANH i CANL). Rekomendujemy wybór urządzeń podpinanych do złącza D8 w tachografie, ponieważ w ten sposób uzyskuje się największą dokładność pomiaru czasu pracy, w tym włożenie i wyjęcie karty kierowcy ze slotu.