Kiedy skorzystać z deklaracji przejazdu?

Jeśli Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu.

W Internetowym Koncie Klienta na stronie www.etoll.gov.pl należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.

Poniżej przedstawiamy jak wygląda cały proces deklaracji trasy przejazdu:

W lewym menu na dole kliknij "Uzupełnij przejazd" pojawi się komunikat:

Kolejnym krokiem jest określenie, czy sprawa dotyczy przejazdu specjalnego (wyjaśnienie tej definicji można znaleźć po najechaniu na ikonkę “i” w prawym rogu okna) oraz wprowadzenie kluczowych informacji na temat realizowanej trasy, takich jak:

  • Pojazd - pojazd, który realizuje daną trasę,
  • Rozpoczęcie - Data i godzina rozpoczęcia korzystania z procedury awaryjnej,
  • Zakończenie - Spodziewana data i godzina dotarcia do celu.
  • Punkty trasy - trasa od miejsca, w którym zauważyliśmy problem z urządzeniem do miejsca, w którym kończy się trasa.

Po wprowadzeniu adresów lub wybraniu z mapy za pomocą prawego przycisku myszy, należy kliknąć przycisk “Przelicz trasę”. Jeśli przebieg trasy jest zgodny z naszym planem, należy kliknąć przycisk “Zarejestruj przejazd” w prawym dolnym rogu okna. Strona etoll.gov.pl poprosi o potwierdzenie tej operacji, oraz poinformuje o pobraniu z konta rozliczeniowego wyliczonej kwoty. 

Po kliknięciu przycisku “Akceptuj” przejazd zostanie zadeklarowany i rozliczony. Na potwierdzenie tej operacji zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat, aby go zobaczyć należy przewinąć stronę na samą górę.