Lokalizatory zainstalowane w pojazdach wysyłają w określonych odstępach czasowych dane o pozycji pojazdu na serwer NaviFleet:
- dla pojazdu w ruchu dane o pozycji są wysyłane co kilka sekund,
- dla pojazdu stojącego dane o pozycji są wysyłane co 2 godziny.
Jeśli któryś pojazd nie wysłał swojej ostatniej pozycji w ciągu 2 godzin, to obok tego pojazdu w aplikacji NaviFleet wyświetli się alert diagnostyczny.
Użytkownik systemu może ustawić własny czas nieaktywności lokalizatora, po którym będzie wysyłany alert diagnostyczny, a także tymczasowo zawiesić wysyłanie alertu.
SPIS TREŚCI
- Świadome ignorowanie alertu diagnostycznego przez użytkownika
- Jak zmienić okres od braku sygnału do wyświetlania alertu
- Jak wyłączyć wyświetlanie alertu na określony czas
- Powiązane tematy
Świadome ignorowanie alertu diagnostycznego przez użytkownika
Często wiadomo, że z pojazdem nie dzieje się nic złego mimo braku sygnału: przyczyna braku sygnału z lokalizatora jest znana i nie wymaga żadnej interwencji. Może to być na przykład odłączenie akumulatora bądź zaparkowanie samochodu na parkingu podziemnym albo w garażu blaszanym, w którym sygnał GPS z satelity nie jest prawidłowo odbierany przez lokalizator.
W takich sytuacjach użytkownik systemu NaviFleet może świadomie wyłączyć wyświetlanie alertów diagnostycznych na czas przez siebie określony. W danych pojazdu można ustawić okres nieaktywności lokalizatora, po jakim aplikacja będzie wyświetlać alert diagnostyczny. Można również samodzielnie określić datę wznowienia powiadomień z lokalizatora. Dzięki temu alert diagnostyczny pojawi się ponownie dopiero po terminie zadeklarowanym przez użytkownika.
Jak zmienić okres od braku sygnału do wyświetlania alertu
- Wybierz kartę Mapa. Pojawi się mapa i lista pojazdów.
- Na liście pojazdów wskaż pojazd i wybierz Edytuj dane pojazdu.
- W polu Max czas nieaktywności wybierz na ile godzin/dni mają być wyłączone alerty diagnostyczne z lokalizatora. Możesz też wybrać opcję Wyłącz diagnostykę.
Jak wyłączyć wyświetlanie alertu na określony czas
- Wybierz kartę Mapa. Pojawi się mapa i lista pojazdów.
- Odszukaj pojazd, przy którym wyświetla się alert diagnostyczny.
- Kliknij czerwony trójkącik. Pojawi się okno Formularz diagnostyki.
- W formularzu diagnostyki, w polu Data wznowienia pracy określ datę, od której brak sygnału z lokalizatora spowoduje wyświetlenie formularza diagnostyki z lokalizatora.