Lokalizatory zainstalowane w pojazdach wysyłają w określonych odstępach czasowych dane o pozycji pojazdu na serwer NaviFleet:

  • dla pojazdu w ruchu dane o pozycji  są wysyłane co kilka sekund, 
  • dla pojazdu stojącego dane o pozycji są wysyłane co 2 godziny. 

Jeśli któryś pojazd nie wysłał swojej ostatniej pozycji w ciągu 2 godzin, to obok tego pojazdu w aplikacji NaviFleet wyświetli się alert diagnostyczny.

Użytkownik systemu ustawić własny czas nieaktywności lokalizatora, po którym będzie wysyłany alert diagnostyczny, a także tymczasowo zawiesić wysyłanie alertu.  

SPIS TREŚCI

Świadome ignorowanie alertu diagnostycznego przez użytkownika

Często wiadomo, że z pojazdem nie dzieje się nic złego mimo braku sygnału:  przyczyna braku sygnału z lokalizatora jest znana i nie wymaga żadnej interwencji.  Może to być na przykład odłączenie akumulatora bądź zaparkowanie samochodu na parkingu podziemnym albo w garażu blaszanym, w którym sygnał GPS z satelity nie jest prawidłowo odbierany przez lokalizator. 

W takich sytuacjach użytkownik systemu NaviFleet może świadomie wyłączyć wyświetlanie alertów diagnostycznych na czas przez siebie określony. W danych pojazdu można ustawić okres nieaktywności lokalizatora, po jakim aplikacja będzie wyświetlać alert diagnostyczny. Można również samodzielnie określić datę wznowienia powiadomień z lokalizatora. Dzięki temu alert diagnostyczny pojawi się ponownie dopiero po terminie zadeklarowanym przez użytkownika.

Jak zmienić okres od braku sygnału do wyświetlania alertu

  1. Wybierz kartę Mapa. Pojawi się mapa i lista pojazdów.
  2. Na liście pojazdów wskaż pojazd i wybierz Edytuj dane pojazdu.
    Przycisk Edytuj dane pojazdu. 
  3. W polu Max czas nieaktywności wybierz na ile godzin/dni mają być wyłączone alerty diagnostyczne z lokalizatora. Możesz też wybrać opcję Wyłącz diagnostykę

    Dane pojazdu. Można wyznaczyć okres, po którym alerty diagnostyczne znowu będą się pojawiać.

Jak wyłączyć wyświetlanie alertu na określony czas

  1. Wybierz kartę Mapa. Pojawi się mapa i lista pojazdów. 
  2. Odszukaj pojazd, przy którym wyświetla się alert diagnostyczny. 
  3. Kliknij czerwony trójkącik.  Pojawi się okno Formularz diagnostyki
  4. W formularzu diagnostyki, w polu Data wznowienia pracy określ datę, od której brak sygnału z lokalizatora spowoduje wyświetlenie formularza diagnostyki z lokalizatora.