Przewóz towarów akcyzowych wymaga ciągłego wysyłania aktualnej pozycji pojazdu do platformy Ministerstwa Finansów. Integracja z systemem SENT to jedna z funkcjonalności aplikacji Navifleet i lokalizatora GPS.\
Komunikacja z SENT w aplikacji Navifleet
Aby uruchomić komunikację z systemem SENT przejdź do NARZĘDZIA → URZĄDZENIA E-TOLL/SENT.
Otwarte okno przedstawia tabelę zawierającą dane dotyczące komunikacji z systemem SENT (oraz e-TOLL). Prezentowane informacje to:
- ID urządzenia (1) - identyfikator urządzenia w systemie Navifleet.
- Nazwa pojazdu (2)
- Nr rejestracyjny pojazdu (3)
- Identyfikator techniczny (4) - numer seryjny urządzenia, przekazywany do systemu e-TOLL.
- Identyfikator biznesowy do IKK (5) - identyfikator urządzenia OBU / ZSL nadawany przez e-TOLL w procesie rejestracji. Jest wymagany do dodania urządzenia do konta oraz przypisania urządzenia do pojazdu w IKK.
- Nr PIN (6)
- Komunikacja SENT (7) - status transferu danych do systemu SENT.
- Komunikacja e-TOLL (8) - status transferu danych do systemu e-TOLL.
- Status urządzenia (9) - w przypadku, kiedy urządzenie ma wyłącznie dostęp do komunikacji SENT, pierwsza ikona pokazuje dane wysłane do systemu SENT (pozycję aktualną lub ostatnią wysłaną). Pozostałe ikony dotyczą wyłącznie komunikacji e-TOLL.
W kontekście współpracy z systemem SENT kluczowe są statusy transferu danych, znajdujące się w kolumnie nr 7. Aplikacja może wyświetlać 5 różnych statusów:
Ikona statusu | Opis |
- | Urządzenie nie jest używane w systemie SENT. Skontaktuj się z BOK Navifleet i zamów dostęp. |
Nie aktywowano transferu danych do systemu SENT. | |
Komunikacja z SENT została aktywowana. Trwa oczekiwanie na rozpoczęcie przejazdu. | |
Błąd w komunikacji z systemem SENT. Skorzystaj z procedury awaryjnej. | |
Dane lokalizacyjne są wysyłane do systemu SENT. |
Obok ikon statusu widnieje przycisk Aktywuj/Zatrzymaj (w zależności od obecnego stanu komunikacji). To on odpowiada za uruchamianie lub wstrzymanie komunikacji z systemem SENT.
Powiadomienia o błędach w komunikacji (zarówno z systemem SENT, jak i e-TOLL) możemy otrzymywać za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail. Dostępne są także powiadomienia PUSH. Zgodnie z naszymi preferencjami, wyboru dokonujemy przez zaznaczenie odpowiedniej opcji.
Alerty będą przesyłane na wskazane adresy e-mail oraz numery telefonów. Jeżeli występuje większa liczba adresów e-mail lub numerów telefonów należy je oddzielać spacją, przecinkiem, średnikiem, klawiszem ENTER lub ukośnikiem.
Bezpośrednio w tabeli możemy edytować nazwę pojazdu i numer rejestracyjny.
Procedura awaryjna SENT
W przypadku problemów z udostępnianiem bieżącej lokalizacji, należy skorzystać z aplikacji e-TOLL (Od 1 października 2021 r. aplikacja e-TOLL PL jest jedyną aplikacją mobilną dostępną w sklepach internetowych, przeznaczoną do systemu SENT. Aplikacje mobilne „Aplikacja Kierowcy SENT GEO" i „Aplikacja Kierowcy SENT GEO (Test)" są nieaktywne).
Aplikacja e-TOLL umożliwia wysyłanie danych lokalizacyjnych do systemu z poziomu smartfona. Procedura konfiguracji przejazdu SENT w aplikacji mobilnej została opisana TUTAJ (str. 20).
Od 1 grudnia 2021 roku Ministerstwo Finansów modyfikuje zasady dostarczania danych do systemu SENT. Zapoznaj się z nimi TUTAJ.