Jednym z zadań modułu Analiza Stylu Jazdy jest weryfikacja zachowań kierowców pod kątem bezpieczeństwa. Na tej podstawie powstaje ranking najmniej bezpiecznych kierowców. Jest on budowany dynamicznie spośród wybranych kierowców w danym okresie i trafiają na niego kierowcy, których średnia ocena za Prędkość oraz Hamowanie była mniejsza niż 3.0.

Bezpieczeństwo jazdy jest oceniane na podstawie częstotliwości gwałtownych hamowań oraz jazdy z prędkością istotnie większą niż pozwalają na to ograniczenia na znakach. Drobne przekroczenia prędkości są pomijane i nie wpływają na ocenę kierowcy. 

 

Dodatkowo, w rankingu widzimy dane pomocnicze pozwalające zdiagnozować przyczynę określenia kierowcy jako niebezpieczny.

 

Pozycja Gwałtowne hamowania (1) mówi o tym jaki procent wszystkich hamowań został wykonany w sposób gwałtowny. Technicznie rzecz biorąc, ten parametr mówi o tym jaka część energii kinetycznej pojazdu została wytracona w sposób gwałtowny, co oznacza że czynnik uwzględnia zarówno ilość gwałtownych manewrów oraz zakres wytracanej prędkości. Dystans powyżej limitu prędkości (2) obrazuje nam jaka część trasy była pokonana szybciej, niż pozwalają na to przepisy (ocena nie uwzględnia drobnych przekroczeń prędkości), natomiast Średnie przekroczenie (3) to informacja o ile za szybko jeździ dany kierowca. Wartość jest obliczana na podstawie wykrytych fragmentów jazdy istotnie szybciej, niż pozwalają na to ograniczenia prędkości na znakach.


Po kliknięciu w kierowcę w rankingu można zobaczyć "Kartę szczegółów oceny", co daje większe możliwości w kontekście analizy jego stylu jazdy. Więcej informacji o tym znajdziesz w artykule Jak szczegółowo przeanalizować ocenę kierowcy?